Mto wa mbu

16 juni 2019

16 juni 2019

Heerlijk geslapen vannacht.

Vandaag brengen we een bezoek aan Mto Wa Mbu, een dorpje hier 45 km vandaan.

We krijgen een locale gids mee. Allereerst bezoeken we rijstvelden. Het proces om rijst te produceren is erg tijdrovend en er is veel ruimte en water voor nodig. Daarbij is het ook zwaar werk dat veelal door vrouwen gedaan wordt.

Na de rijstvelden krijgen we een rondleiding over een bananenplantage. Mooi om te zien en nooit geweten dat die bananenbomen zo snel groeien (in 4 maanden tijd een volwassen boom met vruchten).

We vervolgen onze weg naar een lokale brouwerij, een hutje waar bananenbier en bananenwijn wordt gemaakt. Natuurlijk mogen de mannen ook proeven. Wijn en bier is hier alleen voor de mannen. Gelukkig is dit voor mij geen probleem :)

Na het drankje brengen we een bezoekje aan de lokale artmarket. Hier worden daar kunstenaars schilderijen gemaakt. Er hangt veel moois tussen. Lekker kleurrijk ook.

Tot slot gaan we naar de groente en fruit markt. Zo’n markt zagen we eerder in Arusha.

Hier mogen we wel wat foto’s maken.

Na een wandeling van toch zo’n kleine 3 uur worden we herenigd met onze eigen Goodluck.

Tijd om terug te gaan naar ngorogoro farm house.

Na de lunch hebben we geen programma meer. We genieten van het zonnetje. Pakken onze koffers weer in want morgen gaan we het vaste land verlaten... helaas...