Ngorogoro krater

15 juni 2019 - Oldeani, Tanzania

15 juni 2019

Vroeg uit de veren! Om 6.00 uur vertrekken we naar de ngorogoro krater op zoek naar ons laatste big 5 lid; de neushoorn. Er zitten er maar 21 in dit leefgebied dus we beseffen dat we veel geluk moeten hebben. Maar met een chauffeur die Goodluck heet, moet dat goed komen toch?

Na 1,5 uur in rijden in mist en regen. Komen we boven op de berg (2600 m) aan. Vanaf hier rijden we de krater in en dalen dus af naar 2000 meter hoogte. Op de bodem van de krater is niet mistig, wel koud.

Al snel spotten we vele dieren. De krater is niet heel groot, ovaalvormig en redelijk vlak dus overzichtelijk.

We zien hyena’s tussen de buffels en leeuwen met een prooi.

Ook zien we hier voor de eerste keer jakhalzen.

Het is erg mooi hier! We picknicken aan een water met nijlpaarden en op de achtergrond staan misschien wel duizend zebra’s.

Rond 15.00 uur besluiten we dat het mooi geweest is. We moeten tenslotte ook nog terug rijden naar de lodge.

We balen een beetje dat we de neushoorn niet gezien hebben en bedenken met elkaar dat dat een goede reden is om over 5 of 10 jaar nog eens terug te komen. Goed voornemen!

Maar net voordat we de weg naar boven op willen rijden spotten we in de verte opeens twee neushoorns! We blijven wachten totdat ze wat dichterbij zijn. Immens mooi!

Met het zien van de neushoorns hebben we onze big 5 compleet. Wat een leuke afsluiting van deze safari.

Morgen de laatste volle dag in Tanzania. Geen safari op het programma maar een bezoek aan dorp in de omgeving. Ook heel leuk, lijkt ons.

We keren terug naar onze lodge. Vanavond lekker genieten van de gastvrijheid, een hapje, drankje, muziek en kampvuur.

Tot morgen!

1. Maria:
    15 juni 2019
    Harstikke mooi geniet ervan jullie 👄👍🏻👍🏻👍🏻🍷🍷🍻🍻🍻Gr wil
  2. Riki:
    15 juni 2019
    Wat een prachtige reis maken jullie , super.....
  3. Anja:
    15 juni 2019
    Wat een prachtige reis...Een droom voor iedereen. We kijken elke dag uit naar jullie mailte. . Heel veel plezier nog.... Groetjes van ons...
  4. Jozef en Diny:
    15 juni 2019
    Jammer eigenlijk van die neushoorns, hoeven jullie niet meer terug😜
    Maar wat hebben jullie veel gezien. Nog een volle week genieten van jullie geweldige reis.
  5. Willy Vriens:
    16 juni 2019
    Hey Mark, Miriam en Martijn
    Ik liep een beetje achter met lezen, maar ben nu bij. Wat een fantastisch tijd hebben jullie in Afrika, en hoe cool is het om de big 5 te hebben kunnen zien in het wild. Lucky you......prachtig toch. Geniet nog van jullie droomreis.
    🦒🦛🦏🦁🐃
  6. Maria:
    16 juni 2019
    De big 5 wat een geluk. Ik geniet van jullie verhalen. Dit is zo geweldig. Gelukkig kwamen jullie geen kannibalen tegen anders moesten we ver gaan voor een.gilde afscheid. Haha