Ngorogoro

14 juni 2019

Vandaag staat er weer een lange reisdag op het programma. We verlaten de serengeti met toch wel wat pijn in ons hart. Het was echt prachtig hier.

We vertrekken om 8.00 uur. Lekker op tijd. Onderweg naar de grens overgang van serengeti  zien we nog twee cheeta’s, een hyena en twee buffels van heel dicht bij.

Een mooi extra kadootje.

We rijden dezelfde weg als eergisteren terug naar het ngorogoro park. Stoffig en hobbelig, nu 200 km.

Morgen gaan we de hele dag de krater verkennen op zoek naar het laatste lid van de big 5; de neushoorn.

Maar vandaag eerst reizen dus :)

Komende drie nachten verblijven we in ngorogoro farm house en vanaf daar zullen we het vaste land en alle het moois verlaten en door vliegen naar Zanzibar.

Gelukkig hebben we eerst naar een paar dagen tegoed.

De tijd gaat zo ontzettend snel. Echt bizar! We genieten van elk moment.

Onderweg naar ons logeeradres stoppen we bij een groot maasai dorp. Zij leven in het ngorogoro park samen met hun vee te midden van de wilde dieren.

We worden welkom geheten met een traditionele welkoms dans. Hierna krijgen we een rondleiding door het “dorp” en mogen we hun kleine hutje van binnen bekijken. Nou ja, bekijken...het is super donken want geen licht, geen ramen. Maar we zijn binnen geweest.

Vervolgens gaan we de markt bezoeken waar de vrouwen hun zelf gemaakte spullen verkopen. We kopen twee houten beeldjes. Leuk als aandenken.

Tot slot nemen we een kijkje in een schooltje. De kleinste krijgen hier basis onderwijs. Wederom zeer indrukwekkend.

Daarna nemen we afscheid en rijden we weer verder.

Rond 13.30 uur komen we aan bij ngorogoro farm house. Vanmiddag hebben we een vrije middag. Tijd om de camera’s weer op te laden want morgen gaan hopelijk weer veel mooie foto’s kunnen maken.

We vertrekken morgen om 6.00 uur dus 5.15 uur de wekker 😵

1. Wilma Buenen:
    Hopelijk zien jullie morgen de 5de ook nog
    Maar alle andere dieren zijn ook prachtig.
  2. Maria:
    15 juni 2019
    Ik lig in het ziekenhuis te genieten van jullie verhalen. Mooie ontspanning.