Serengeti

12 juni 2019 - Musoma, Tanzania

12 juni 2019

Na een laatste ontbijtje nemen we afscheid van de geweldige staf van kisima ngeda tented camp. Wat een super lieve en behulpzame mensen.

We verlaten Lake Eyasi om verder te reizen naar de serengeti. Een rit van 250 km (ongeveer 9 uur reizen) over vooral hobbelige zandpadjes.

Over twee dagen komen we terug in dit gebied om de krater te bezoeken maar dus eerst op naar serengeti.

Om bij de serengeti te komen moeten we door ngorogoro conservation park. In ngorogoro is ook de krater waar we later terug komen. Ngorogoro conservation park is geen national park omdat mensen(met hun vee) en wilde dieren hier samen leven. In een national park mag dat niet.

Al snel zien we hoe dit in de praktijk werkt.

Zebra’s bij koeien, gnoes bij ezels, aapjes erbij. Alles loopt hier door elkaar. Ook zien we vele kleine hutjes waar de maasai woont. Alles heeft hier respect voor elkaar en men loopt geen risico. Prachtig om te zien!

De lange reis verloopt prima en we hebben genoeg te kijken. Goodluck geeft onderweg uitleg over het gebied waar we door rijden, over de mensen die er wonen en over de flora en fauna.

Om 12.45 uur gaan we de grens met serengeti national park over. Serengeti betekent eindeloze vlakte. We zien al snel waarom dit park zo genoemd is. Stel je een vlak grasveld voor van 16.000 km2

En een korte stop voor lunch beginnen we met onze gamedrive naar onze lodge; Kubu kubu tented lodge.

Onderweg zien we al een twee groepen leeuwen, olifanten, zebra’s, giraffen.

Prachtig!! Nu alleen nog de neushoorn om onze big 5 compleet te maken.

Vandaag was vermoeiend maar alles waard!

Nu lekker relaxen met een geweldig uitzicht

1. Ellen van heeswijk:
    13 juni 2019
    Iedere keer weer een feest om te lezen! Prachtig! Wat een mooie reis!
  2. Maria:
    13 juni 2019
    Ik kijk weer uit naar het volgend verslag.